2009. február 16., hétfő

A 20 perces Papanasi

Ma nagyon későre végeztem a munkámmal. Útközben ráadásul még beviharzottam a sarki üzletbe, tehéntúrót vettem, ez kellett a papanasi-hoz, amiben tegnap megegyeztünk (ez tulajdonképpen egy hazánkra jellemző túrófánk, románul írtam a nevét). Hazaértem, és usgyi egyből vissza, a túró kifutott a szavatossági időből (nem először történik meg, sajnos, velem és a tehéntúróval ilyen eset, ezért nem ártana jobban figyelni már az üzletben), és ilyenkor én már nem fogyasztom el. Szerencsére, a hölgyek már ismernek, és szó nélkül kicserélték, de így is negyed órát igénybe vett az akcióm.

Ahogy másodjára is hazaértem, kicsit összekaptam magam, bevettem magam a konyhába, gyorsan összekevertem a negyed kiló túrót kb. 10 dkg. liszttel, 2,5 dkg. cukorral, ugyanannyi grízzel, 1 tojással, némi szódabikarbonáttal, hagytam nagyon picit állni, aztán gombóckákat gömbölyítettem belőle, lelapítottam és átszúrtam a közepüket, forró olajban kisütöttem.

Ez lett a második fogás - tejföllel és lekvárral tálalva. Nagyon finom lett. Gyors nap után gyors ebéd... Fotó továbbra sincs mellé, de ami késik, nem múlik!

3 megjegyzés:

  1. Szia, üdv a klubban!!!
    Én is épp így kezdtem nagyon nemrég...A férjem fényképezett, de 2 hete én is belejöttem. Nem mondom, hogy profin,nem is túl jó masinával, de feltölthető képeket gyártok....Úgyhogy hajrá, nem olyan ördöngösség !!!

    A recid meg olyasmi, mint a túrófánk mifelénk-nagyon finom lehetett! Várjuk a képeket:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi :-) Hát, ja, nagyon szépen belejöttél, nagyon guszták a képek :-)... nálam a baj nem a fotózás technikájával van, hanem a gép üzemen kívül helyezettségével :-) remélem, megoldódik hamarosan. Ha minden igaz, holnap igazi erdélyi ebéd lesz képpel, de ezt nem merem elkiabálni. Egyrészt, mert nem tudom, megoldom-e a gép-problémát, másrészt pedig nem tudom, mennyi időm lesz főzni, s ha nem elegendő, akkor sajna, elmarad csütörtökre.

    VálaszTörlés
  3. Várom a holnapot :) kíváncsi leszek az ebédedre, képekkel, vagy anélkül :)

    VálaszTörlés